جراحی ترنس پی آر کی

(TransPRK)

روش ترنس پی آر کی (ترنس اپیتلیال فوتوریفرکتیو کراتکتومی) از گسترش روش‌های استاندارد لازک و پی آر کی (PRK) مطرح شده است. تکنیک پی آر کی با لیزر اولین روش جراحی انکساری بوده و از اواخر سال ۱۹۹۰ به عنوان روش درمانی برای اصلاح بینایی مورد استفاده قرار گرفته است. کیفیت بالای بینایی، بازیابی سریع دید و عدم برگشت شماره چشم از مزیت های عمده این روش است.
با استفاده از تکنولوژی مدرن لیزر، TransPRK یک درمان تمام لیزری بوده که درد حاصل از جراحی را به شکل قابل توجهی کاسته است.  بکارگیری این دستگاه جدید نیاز به استفاده از تیغه جراحی را برطرف کرده است. در این روش اپیتلیوم سطحی که قابلیت بازیابی دارد نه با ابزارهای برش بلکه با لیزر برداشته می‌شود بنابراین برداشتن آن آسان‌تر و دقیق‌تر خواهد بود.
برداشتن اپیتلیوم و درمان اصلی لیزر در یک مرحله انجام می‌شود. این امر کوتاه‌تر شدن زمان درمان، کاهش خطر خشک شدن قرنیه و جلوگیری از اصلاح بیش از حد قرنیه را ممکن می‌سازد.
مراحل جراحی ترنس پی آر کی (TransPRK) عبارتند از:
  • بالاترین لایه سطحی (اپیتلیوم) با استفاده از لیزر برداشته می‌شود.
  • نواقص بینایی توسط لیزر اصلاح می‌گردد.
  • بعد از عمل لیزر، ناحیه ترمیم شده به وسیله لنز‌های تماسی پوشانده می‌شود. لنزها تا زمان ترمیم اپیتلیوم که معمولاً تا ۳ روز به طول می‌انجامد، بر روی قرنیه قرار دارند و بعد از آن برداشته می‌شوند.
  • از آنجا که ناحیه ترمیم شده کوچکتر از روش پی آر کی (PRK) است فرآیند ترمیم سریع‌تر صورت می‌گیرد.
تمامی جراحی‌های لیزر جهت تصحیح بینایی به وسیله شکل‌دهی قرنیه یا سطح شفاف قدامی چشم به منظور تمرکز عبور نور از قرنیه بر شبکیه استفاده می‌شود. در درمان لیزری، اشعه‌های سرد پالسی از نور فرابنفش بر روی سطح قرنیه تابانده می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

با پر کردن این فرم می توانیم برای معالجه شما مشورت کنیم. مشاوران ما به بررسی فرم شما می پردازند و به زودی با شما تماس می گیرند

فرم درخواست