جراحی انسداد مجرای اشکی

L

جراحی انسداد مجرای لاکریمال
هر چشم یک غده تولید کننده اشک دارد که به آن “غده اشکی” گفته می شود.
انسداد مجرای اشکی مادرزادی در کودکان شایع است. معمولاً در ۲ تا ۶ هفته اول نوزادان با مجاری اشکی مسدود ، علائم دارند. رایج ترین آنها اشک ریختن بیش از حد است.
درمان محافظه کارانه
درمان محافظه کارانه شامل نظارت ، ماساژ کیسه اشکی و استفاده از آنتی بیوتیک های موضعی است.
پروبینگ
پروبینگ یک عمل جراحی است که حدود ۱۰ دقیقه طول می کشد و شامل عبور یک پروب نازک و فلزی از طریق مجرای اشکی مسدود شده برای رفع انسداد است. برخی پزشکان معتقدند سن شش ماهگی بهترین سن برای معاینه است ، زیرا در این سن روش جراحی می تواند بدون بیهوشی عمومی انجام شود ، اما برخی نیز معتقدند که پروب باید تا یک سالگی به تأخیر بیفتد ، تا حداکثر احتمال رفع خودبخودی انسداد مجرای اشکی می تواند به کودک داده شود.
انسداد مجرای اشکی در بزرگسالان
بزرگسالان با انسداد مجرای اشکی ، پارگی و تخلیه مداوم از چشم مبتلا را تجربه می کنند. علت دقیق این بیماری مشخص نیست و علل مختلفی پیشنهاد شده است.
داكریوسیستورینوستومی
در این تکنیک جراحی ، یک مسیر عبور مستقیم برای کشیدن پارگی از کیسه اشکی به داخل حفره بینی باز می شود و قسمت انسداد مجرای نازولراکریمال به بینی منحرف می شود. شایان ذکر است که انسداد اکتسابی مجرای نازوکراسی یک مشکل نسبتاً شایع است.

 

 

 

 

 

 

 

 

با پر کردن این فرم می توانیم برای معالجه شما مشورت کنیم. مشاوران ما به بررسی فرم شما می پردازند و به زودی با شما تماس می گیرند

فرم درخواست