افتادگی پلک

چشم ها نشان دهنده سن فرد و حالات خلقی و هیجانی وی هستند. با افزایش سن معمولا پلک ها نیز علائم پیری را نشان می دهند و حالتی خسته به چهره فرد می دهد.
 علت افتادگی پلک بالا عدم کارکرد خوب عضله پلک بالا است. در فرم خفیف بیماری افتادگی پلک در حد بالای مردمک چشم می باشد ولی در موارد شدیدتر افتادگی پلک منجر به پوشاندن قسمتی از مردمک شده به طوری که میدان بینایی فوقانی را کاهش می دهد.
در افتادگی پلک ناشی از افزایش سن اکثرا نیاز به عمل جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی) وجود دارد. در این عمل جراحی متخصص برای رفع افتادگی و برداشتن پوست اضافی پلک ، طراحی را انجام می دهد. در صورت مصرف آسپرین این دارو باید قطع شود. برشی در پلک ایجاد می شود و تخلیه و برداشتن چربی و پوست اضافی صورت می گیرد و محل با نخ نازک دوخته می شود. احتمال اینکه بعد از عمل اثر برش جراحی روی پلک باقی بماند کم است و برش در چین پوستی انجام می شود.
بعد از عمل جراحی افتادگی پلک اغلب نیاز به بستری شدن وجود ندارد . مطالعه,تماشای تلویزیون و فعالیتهای عادی زندگی که توام با فعالیت شدید جسمانی نباشد و نحوه صحیح قرار گرفتن سر  رعایت شود، بلامانع است .
با این جراحی پلک طی یک ساعت، می توان چشم های خسته، پلک های پف کرده و افتاده را تبدیل به چشمانی جذاب، شاداب و جوان کرد.
تا دو روز پس از عمل از کمپرس سرد استفاده کنید. هنگام درازکشیدن بهتر است زیر سر شما کمی بلند باشد تا کبودی و تورم به حداقل برسد. از بکاربردن مواد آرایشی در اطراف چشم جدا خودداری کنید.
پس از دو هفته می توان ورزش های سبک را شروع کرد ولی فعالیت های سنگین و بلند کردن اشیا سنگین ممنوع است. این عمل معمولا برای سالها دوام و ماندگاری دارد.

 

 

 

 

 

 

 

با پر کردن این فرم می توانیم برای معالجه شما مشورت کنیم. مشاوران ما به بررسی فرم شما می پردازند و به زودی با شما تماس می گیرند

فرم درخواست